KAUPLUSE VALGUSTAMINE -Õigesti valgustatud kaup müüb ise!

Õigesti valgustatud kaup müüb ise!

Ei ole olemas kaupa, mida ei saa paremaks muuta hea ja õige valgustuse abil. Öeldakse ju, et
klient “ostab silmadega”. Et ta ostaks just teie pakutavat kaupa, peab ta nägema “õigesti”.
Mida selles suhtes ette võtta annaks?

Vaateaken kui pilgupüüdja ja sissekutsuja, on kahtlemata üks tähtsaimaid ja samas raskemaid
objekte nii kujunduse kui valgustuse seisukohalt. Kuna vaateakna kujundus peaks ideaalis muutuma
vähemalt kord kuus, esitab see valgustusele üpris suure väljakutse. Seetõttu soovitan kasutada
vaateakende valgustamisel voolusiinidele paigaldatud valgusteid. Optimaalne on paigaldada aknale mitu
paralleelset siiniliini, sest erinev kujundus võib vajada valgustust pisut eest- või tagantpoolt, voolusiini
hind on aga valgustite hinnaga võrreldes sootuks tühine. Voolusiini kasutades on aga oluliselt lihtsam
lisada juurde või paigutada ümber mistahes tüüpi valgusteid ja valgusallikaid. Aga palju võimalik ära
teha ka valgustitega, mis omavad ühes korpuses mitut erinevat valgusallikat, mida saab igaüht eraldi
suunata. NB! Hoiduge tänaval seisjat pimestamast, suunake valgus kaubale, mitte ruumist väljapoole!
Rõhutan siinjuures eriti asjaolu, et vaateaken vajab oluliselt võimsamat valgustust kui mistahes
muu objekt, kuna on sunnitud konkureerima nii tänavavalguse kui ka teiste vaateakendega. Näiteks kui
kaupluses sees piisab keskmisest valgustihedusest 500 luksi, siis vaateaken vajab vähemalt kuus korda
tugevamat valgust (2000-3000 luksi). Loomuliku ja suunatud kunstvalguse koosmõjul pannakse
vaateaken aga tõeliselt elama.
• Kaupluse vitriinide ja vaateakende valgustust peaks olema võimalik hõlpsalt muuta.

AS Hektor-Light pakub vaateakendele sobivaid valgusteid järgmistelt firmadelt:
• Voolusiinid firmalt Nokia ja SLV
• Siinivalgustid firmadelt Antares, Targetti, SLV, RZB jne
• Suundvalgustid, seinale või lakke – nii süvistatavad kui riputatavad, firmadelt Antares,
Targetti, Wever & Ducre, SLV

Olles maitsekalt kujundanud ja hästi valgustanud vaateakna, ei maksa unustada aga ka sissekäiku
kauplusse. Ukseesine peab olema korralikult tähistatud ja valgustatud, selgelt loetavad peavad olema
lahtiolekuajad ja kiri, kas ust tuleks lükata või tõmmata – ütlen tarbijana isiklikust kogemusest, et miski ei
vihasta rohkem kui arusaamatult lukus oleva ukse raputamine.

Ukseesise valgustamiseks pakume:
• Süvistatavad või pinnapealsed valgustid firmadelt Targetti, Antares, Sluz, SLV, RZB

Lummatuna teie vaateaknast, leiab klient kergesti ukse, siseneb kauplusse ja näeb mida?
Näeb kõigepealt kaupa, mis on Teile hetkel kõige tähtsam, mida te soovite talle tingimata pakkuda. Olgu
see siis soodusmüügikampaania käigus pakutav toode või midagi muud, igal juhul vajab see ümbritsevast
foonist väljatoomist ja eraldi rõhutamist. Selleks sobib ideaalselt konkreetselt suunatud lisavalgustus, mis
ületab ümbritsevat üldvalgust vähemalt 2-4 korda. Siinjuures rõhutan, et kitsalt kaubale koondatud
valgustus hoiab kokku energiat ja aitab esile tuua kaupa ennast, mitte aga alust, millel ta lebab või seisab.
Hoiduge klienti pimestamast! Suunake valgustid kaubale nii lähedalt kui võimalik, ärge suunake seda
diagonaalis üle kaupluseruumi. Tuleohutu kaugus valgusti ja kauba vahel on minimaalselt 50cm.

Kaupluse sisemuse/kauba valgustamiseks pakume:
• Suundvalgusteid, seinale või lakke; nii süvistatavad kui riputatavad, firmadelt Targetti,
Antares, Wever & Ducre, SLV jne

Paljud ostud tehakse hetkeemotsiooni ajel, otsustades vaid kauba välimuse põhjal. Sobiva
valgusega saab kaubale lisada lisaväärtust, tuues esile või võimendades nende loomulikku värvitooni.
Ilmselt on paljud märganud roosasid, värvitoone ergastavaid valgusteid lihalettides, vahel ka lillelettides.
On selge, et need on ka kõige värvikamad tooted, mis võimaldavad esiletoomist kõige lihtsamate
vahenditega. Ei tohiks aga arvata, et sellega asi piirdubki. Näiteks on väga lihtne muuta isuäratavaks ja
pilkupüüdvaks ka puuviljad või pagaritooted, nende loomulikku värvitooni sobivas toonis valgusega pisut
“kaasa aidates”.
Selleks tuleb kaupade valgustamisel jälgida ka valgusallikate värviedastusvõimet aga ka
valgusallikate värvitoone, sageli piisab vaid olemasolevates valgustites valgusallikate vahetamisest.

Praktilisi nippe:
• Karastusjook näeb külmas, sinakas valguses välja TÕELISELT karastav.
• Juveelid, kristall ja muud valgust peegeldavad kaubad vajavad paremaks sädelemiseks tugevat ja
teravat valgust, mille saate halogeen- või haliidvalgusallikat kasutades.
• Roheline taim, nii naturaalne kui kunstlik, näeb rohelises valguses välja hoopis erksam.
• Ka niisugune lihtne kaup nagu teksapüksid võivad sinises valgusvihus osutuda hoopis rohkem
oma hinda väärt olevaks.

Loomulikult varitseb siin oht üle pingutada ja kuulda hiljem kliendilt, et tema ostetud ese näeb
päevavalges hoopis teistsugune väja, tähtis on jääda mõistlikkuse piiridesse.

On veel tohutu hulk erinevaid võimalusi parandada kaupluse üldmuljet muutes valguse värvitooni, kas
siis värvifiltri või lihtsalt kergelt valgust korrigeeriva filtri abil, paljuski sõltub see konkreetsest juhtumist
või võimalustest.
Valgus- ja värvifiltreid pakume firmalt Targetti, Antares, SLV, RZB

Ärge peljake küsida nõu valgustusspetsialistidelt, kui sooviks on kaupluse atraktiivsuse tõstmine!
Hea nõuanne ei pruugi selle andjale midagi maksta, teile võib aga olla hindamatu väärtusega!

Allikas : Hektor-Light

Ilmunud Äripäeva Sisustus 2003

Jaga:

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga