Ultramoodne Telia büroohoone on vaatamisväärsus

Telia büroohoone lighting design Hektor Light Pepper

Milline näeb välja tuleviku töökoht.

2017 aastal valminud PIN Arhitektide projekteeritud Telekomi maja arhitektuursed lahendused on julged, kohati üllatavad. Lähtutud on kõige uuematest trendidest. Sisearhitekt Kärt Kukkuri loodud värviküllane sisekujundus on mänguline ja põnev, pakub uuenduslike tehnoloogiate kasutamise ja kaasaegseid töötamise võimalusi. Kõik ruumid on  erinevalt disainitud, lähtudes siiski kogu hoonet läbivast looduse teemaatikast.

9000 m2 büroopinda sisaldav ja 800-le töötajale töökohta pakkuv hoone on energiasäästlik. Valdav osa valgustitest töötab LED tehnoloogial, mis koos muu automaatikaga annab arvestatava energiakokkuhoiu.

Telia büroohoone lighting design Hektor Light photography Aivar Pau 11Telia büroohoone lighting design Hektor Light photography Elvin Heinla 12
Hektor Light tarnis kogu maja pinnapealsed valgustid ja Flos Aim disainvalgustid koosolekuruumides. Tänu oma erinevatele riputusvõimalustele saab valgustit Aim lõpmatult kohandada vastavalt oma soovidele ja vajadustele.

Telia büroohoone lighting design Hektor Light photography Elvin Heinla 17

Kindlasti on Telia peakontori  fuajee vaatamisväärsuseks Baltimaades ainulaadne humanoidrobot Pepper, kes kutsub viktoriinis osalema või lausa tantsule. Pepperi tööülesandeks on aga inimeste vastu võtmine, registreerimine ja töötajatele külalistest teavitamine. Sotsiaalne suhtlusrobot on võimeline töötama iseseisvalt ning vajadusel integreeruma ka kasutaja süsteemidega.

Softbank Roboticsi toodetav Pepper on esimene robot, kes suudab tuvastada inimese emotsioone ja kõnemaneere ning vastavalt nendele valida ka sobiva suhtlusstiili. Inimesega suhtlemiseks kasutab robot erinevaid andureid, mikrofone ning kaameraid, mille abil suudab Pepper tuvastada isiku, tema tuju ning näiteks ka vanuse. Inimesest arusaamiseks kasutab robot kõnetuvastust ning vastamiseks kõnesüntesaatorit. Lisaks kõnele on Pepperil suhtlemiseks puutetundlik tahvelarvuti kui tekib vajadus valikute visualiseerimiseks või presentatsioonide tegemiseks.

Tulevikus on plaanis lisada Pepperile veel oskusi, et tehisabiline jagaks soovijatele infot toodete kohta ning lahutaks klientide meelt. Õige pea võib Pepperit kohata ka Telia erinevates esindustes, kus roboti eesmärk on klientidega suhtlemine ja järjekorda registreerimine.

Tulevikku vaatav Telekomi ehitis väärib uudistamist.

 

Pildid: INkodu/meedia

Jaga:

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga